Zlatá je nová čierna!

09.05.2015 15:37

Samsung Galaxy S6 a S6 edge vyvolali zlatú horúčku.Samsung zvyšuje produkciu smartfónov Galaxy S6 a S6  edge v zlatej farbe, aby uspokojil dopyt spotrebiteľov. Zlatý Samsung chce každý štvrtý Európan.

 

Samsung_ELLE„Medzi ľuďmi, ktorí v Európe udávajú štýl, boli po niekoľko rokov v obľube čierne a biele smartfóny. Z hľadiska farebných preferencií sú však spotrebitelia podľa počiatočných informácií z trhu stále viac extrovertní,“ hovorí Rory O'Neill, viceprezident pre mobilné zariadenia Samsung v Európe, a dodáva: „Od samotného štartu predaja Galaxy S6 a S6 edge v apríli zaznamenávame podobný dopyt po zlatej farbe ako po tradičnejšej bielej a čiernej. Táto informácia nás pravdupovediac prekvapila, takže sme museli zintenzívniť produkciu Galaxy S6 a S6 edge v zlatej farbe, aby sme udržali krok s dopytom.“

 

Psychologička Donna Dawson vysvetľuje, prečo zlato zaznamenáva tak výrazný comeback: „Zlatá farba reprezentuje bohatstvo, hojnosť, vysoké ideály, optimizmus a múdrosť. Po rokoch recesie a uťahovania si opaskov teraz začíname vidieť určité ekonomické zlepšenie a odvažujeme sa dúfať v lepšiu budúcnosť. Túžime po materiálnych veciach a dobrých časoch a cítime, že nám boli už príliš dlho uprené. Teraz vidíme svetlo na konci tunela a inštinktívne siahame po zlate.“

Zlaté roky

Historicky sa zlato dostáva do módy podľa spotrebiteľských preferencií. Od éry 80. rokov, doby nadmerných kruhových náušníc, zlatých reťazí a ramenných vypchávok, má zlato opäť príležitosť zažiariť. Po viac ako dvoch desaťročiach v tieni tlmených farieb poukazuje rad ukazovateľov na to, že zlato opäť dobýva vrchol. Patrí medzi ne stále väčšie zastúpenie zlatých šperkov na medzinárodných prehliadkových mólach a červených kobercoch či obroda zlatých snubných prsteňov a make-upov. Dokonca aj zlaté zuby sa vracajú na scénu vďaka celebritám ako Madonna, Rihanna a Miley Cyrus, ktoré sme mohli v posledných mesiacoch vidieť so zlatými „Grillz“ – ozdobou zubov, ktorú spopularizovali hip-hopové hviezdy 90. rokov.

Fakty o zlate

1.     Vo vnútri takmer všetkých smartfónov sa nachádza pravé zlato, používa sa v mikročipoch.

2.     Tona starých telefónov (vážených bez batérie) by mohla vyniesť až 300 g zlata.

3.     Zlato je jedlé (Galaxy S6 v zlatej farbe nie je).

4.     Väčšina zlata na svete pochádza z 200 miliónov rokov starého roja meteoritov.

5.     Zlato z filmu Lúpež po taliansky by teraz malo hodnotu viac ako 40 miliónov dolárov.

6.     Asi 7 % svetovej produkcie zlata sa používa na výrobu elektronických zariadení.

7.     Európa predstavuje necelých 8 % spotrebiteľského dopytu po zlate.

 

Psychológia farieb

Najnovšie smartfóny spoločnosti Samsung, Galaxy S6 a S6 edge, sa predávajú v piatich rôznych farbách: zelenej, modrej, bielej, čiernej a zlatej. Psychologička Donna Dawson vysvetľuje výber farby smartfónu z hľadiska psychológie:

Zlatá

Ľudia, ktorí si vyberú zlatú farbu, usilujú o prosperitu, finančný úspech a všeobecnú spokojnosť. Majú tendenciu milovať luxus a užívajú si tie najvyberanejšie veci kedykoľvek môžu (niekedy dokonca aj keď nemôžu!). Sú priateľskí, vrelí a užívajú si v spoločnosti ostatných. Často sa vyznačujú silnou intuíciou. Výzvy a víťazstvo sú pre nich dôležité, pri úspechu sú súčasne veľkorysí k priateľom a rodine. Zlato je na samotnom vrchole teplých odtieňov farebného spektra. Je teplejšou verziou žltej, takže tiež čerpá z jej idealizmu a optimizmu.

Zlatá farba iskrí, žiari a zdá sa, že vydáva teplo podobne ako slnečné svetlo či zlaté nugety. Slnečné svetlo je zásadné pre prežitie z fyziologického hľadiska a je nevyhnutné aj z hľadiska nášho finančného úspechu. Usilovanie o zlato má tak v sebe inštinktívny základ. Zo všetkých farieb práve žltá (vrátane zlatej) najviac zaujme pozornosť. V skutočnosti je považovaná za „najväčšiu“ farbu. Je to tým, že za ostrého denného svetla je žltá najlepšie viditeľná z farebného spektra – oko sa na ňu zreteľne zameriava a očná šošovka ju láme len mierne

Zelená 

Ľudia, ktorí si zvolia zelenú, bývajú harmonickí, lojálni, pracovití, čestní, zhovievaví a robia si starosť o ostatných. Majú tendenciu byť (alebo túžia byť) dobrými občanmi s vysoko vyvinutým zmyslom pre morálku a s túžbou po jednoduchosti. Zelená predstavuje tiež nový život a nové začiatky, čím vzbudzuje nádej a obnovenú vitalitu a energiu v ľuďoch. Sprostredkuje prívetivosť a napojenie na druhých – pretože je chladnou farbou ako napríklad modrá, robí tak skôr nenápadným spôsobom. Keďže je tiež farbou bankoviek, môže zelená navodzovať pocit finančného úspechu. Zároveň znižuje pocit nepokoja – keď sú ľudia v strese, často hľadajú útočisko v prírode. Smaragdový odtieň zelenej prehlbuje základnú aktraktivitu zelených vecí vďaka svojej hĺbke a jasu

Modrá

Ľudia, ktorí sa rozhodnú pre smartfón Samsung v modrej farbe, sú sebavedomí, puntičkárski, vyberaví, citliví, nároční a intuitívni. Potrebujú byť milovaní a tiež túžia po osobnom zabezpečení. Jas modrej farby priťahuje ľudí, ktorí sú sebavedomí.

Biela

Ľudia, ktorí si vyberú bielu farbu, majú tendenciu byť extroverti, ktorí sa usilujú o postavenie v spoločnosti. Biela obsahuje všetky ostatné farby. Podobne ako čierna má duálny význam. Môže predstavovať múdrosť, poctivosť a čistotu, ale tiež neokrôchanosť, otvorenú povahu a prehnanú dôveru. Symbolická „nevinnosť“ bielej farby bola v dnešnom svete nahradená vedomým vlastníctvom niečoho bieleho (ako signál, že ste na tom dobre, pretože si môžete dovoliť udržiavať túto farbu „čistú“). Po žltej je biela pre oko druhou „najväčšou“ farbou

Čierna

Technicky vzaté nie je čierna farbou, ale vyjadrením neprítomnosti svetla. Vzhľadom na to, že v čiernej farbe môžeme vnímať „ničotu“, stáva sa symbolom všetkého skrytého, zahaleného, ​​neistého alebo neznámeho. Čierna reprezentuje ako koniec vecí, tak ich počiatok (predpokladá sa, že svet pramení z chaosu, takže všetky farby údajne pochádzajú z čiernej). Čierna farba má preto dvojaký význam, podobne ako biela. Historicky i kultúrne bola čierna spájaná s agresiou a vždy bola farbou samotárov, rebelov alebo „outsiderov“. To symbolicky poukazuje na popretie zmyselného života, ale paradoxne naznačuje aj hlbokú zmyselnosť. Čierna je spájaná s náboženskými rádmi, povolaniami ako právnici, vedci a obchodníci, s vyjadrením smútku, s večerným časom a nadprirozenosťou, veľkou drámou a romantikou, sexuálnym vzrušením a odmietaním konvencií.

Človek, ktorý sa rozhodne pre čiernu, sa snaží byť uznávaný za svoj individualizmus, nezávislosť a schopnosť zostať mimo dav, konať sám za seba a byť vodcom. Vyznačuje sa tiež sexuálnou príťažlivosťou a mocou, rovnako ako tajomnosťou.

 

 

 

Fotogaléria: Zlatá je nová čierna!

Záznamy: 1 - 4 zo 10
1 | 2 | 3 >>