IKEA a Marimekko uvádzajú kolekciu BASTUA

18.02.2023 23:27

IKEA a Marimekko uvádzajú kolekciu BASTUA, inšpirovanú severskou prírodou a starostlivosťou o telo i ducha. Limitovaná kolekcia pozostáva z 26 výrobkov s pestrofarebnou potlačou, od nábytku a skleného riadu až po textílie. Kolekcia bude celosvetovo dostupná už od marca.

 

Pri práci na kolekcii BASTUA sme poznatky IKEA o bytovom zariadení prepojili so skúsenosťami spoločnosti Marimekko s tvorbou potlačí. Naším cieľom bolo osláviť radosť z rituálov, ktorými sa staráme o svoje telo a ducha. Názov kolekcie BASTUA je výraz, ktorým sa v juhošvédskom regióne Småland, odkiaľ IKEA pochádza, označuje sauna. Východiskovými bodmi pri navrhovaní kolekcie pre nás boli rituály, ktorými sa ľudia starajú o svoju pohodu, a severské sauny. Kolekcia je navrhnutá tak, aby vám spríjemnila chvíle, keď počas teplých letných mesiacov oddychujete pri vode, alebo sa po dlhom dni chcete uvoľniť pri svojich obľúbených rituáloch.

„Spolupráca so spoločnosťou Marimekko bola pre IKEA prirodzenou voľbou, keďže obe značky sa snažia vytvárať lepší každodenný život v domácnosti. Pri kolekcii BASTUA je základom všetkého duševná pohoda,“ vysvetľuje Henrik Most, kreatívny vedúci v IKEA. 

„Kolekcia zachytáva atmosféru dlhých letných mesiacov a jednoduchú estetickú krásu severskej prírody, ktoré pretavuje do nábytku a doplnkov do domácnosti.“ 

Kolekcia BASTUA upriamuje pozornosť na krásne a výrazné vzory inšpirované prírodou a saunovaním. Zároveň je to prvýkrát, čo spoločnosť Marimekko exkluzívne navrhla súbor potlačí v rámci spolupráce s inou značkou. Misiou spoločnosti Marimekko je pomáhať ľuďom, aby boli šťastní takí, akí sú, a vnášať do ich každodenných životov radosť prostredníctvom výrazných potlačí a farieb. Jedna z hlavných potlačí je inšpirovaná veľkými dekoratívnymi listami rebarbory, ktorá vo Fínsku občas rastie vedľa sáun a vidieť sa dá na množstve výrobkov vrátane kultovej tašky FRAKTA.

„Jednou z našich najdôležitejších úloh pri navrhovaní kolekcie BASTUA a tvorbe potlačí bolo zachytiť podstatu fínskych koreňov spoločnosti Marimekko a jej spojenie s historickým pôvodom saunovej kultúry,” hovorí Rebekka Bay, kreatívna riaditeľka v spoločnosti Marimekko.“ Spoločnosť Marimekko sa snaží vnášať radosť do každodenného života ľudí prostredníctvom svojich výrazných potlačí a návrhov. Tešíme sa z toho, že túto ambíciu sa nám v spolupráci so značkou IKEA darí napĺňať,“ dodáva.

Kolekcia pozostáva z rozličných výrobkov, od nábytku a skleného riadu až po textílie so žiarivou potlačou. Župany, osušky a prvé saunové vedro od IKEA sú výrobky, ktoré človek ocení najmä pri saunovaní. Ostatné výrobky z kolekcie sú zase ideálne pred saunovaním alebo po ňom, či už budete chcieť dať si ľahké jedlo, oddýchnuť si na mäkkej podložke na sedenie alebo nájsť spôsoby, ako si vytvoriť pokojnejšiu atmosféru. S tým posledným vám pomôže napríklad sviečka BASTUA, ktorá v sebe spája vône bazy, rebarbory a vanilky.

 

Kolekcia BASTUA obsahuje aj výrobky inšpirované severským nábytkovým dizajnom. Klasický príručný stolík z kolekcie môžete doplniť všestrannými podnosmi a skleným riadom v jednotnom štýle, ktoré vám umožnia osviežiť si každodenné jedlá štipkou severskej radosti, nech už ich ho plánujete dopriať kdekoľvek. Šikovnou funkciou je, že podnos z tejto kolekcie sa presne zmestí na vrch príručného stolíka BASTUA. V kolekcii tiež nájdete pevnú a štýlovú lavicu, ktorá je ideálna na príjemné chvíle strávené osamote.

 

„Severský dizajn nábytku sa odjakživa vyznačuje čistými líniami a jednoduchou konštrukciou s dôrazom na funkčnosť,“ hovorí Mikael Axelsson, dizajnér IKEA. „Príručný stolík BASTUA je mojou interpretáciou tohto dedičstva. Vyrába sa totiž z brezovej dyhy a má vysoký okraj, ktorý veci drží na svojom mieste.“

Zistite viac o procese tvorby kolekcie BASTUA.

Kolekcia BASTUA bude uvedená na všetky trhy IKEA v marci 2023 a bude v ponuke do vypredania zásob.

 

O ateliéri Marimekko

Marimekko je fínska návrhárska spoločnosť známa svojimi originálnymi potlačami a farbami. V jej portfóliu nájdete kvalitné odevy, tašky či doplnky, ako aj predmety do domácnosti, napríklad textílie a riad. Pri svojom založení v roku 1951 získala spoločnosť Marimekko výraznú a jedinečnú identitu vďaka svojim neopakovateľným potlačeným textíliám. V roku 2021 predstavovali čisté tržby spoločnosti 152 miliónov eur a celkové tržby značky celosvetovo dosiahli 376 miliónov eur. Vo svete je približne 150 predajní značky Marimekko a jej internetový obchod môžu využívať zákazníci v 35 krajinách. Hlavnými trhmi sú severná Európa, oblasť Ázie a Tichomoria a Severná Amerika. Spoločnosť zamestnáva okolo 410 ľudí. Jej akcie sú vedené na burze Nasdaq Helsinki Ltd. www.marimekko.com